jag skulle sitta på ett tåg mot paris och låta stockholm va

Jag sitter på ett tåg. Det är rätt fint det där ändå, att sitta på ett tåg på väg någonstans.

Det är spännande de gånger när jag inte riktigt vet vart.
Det är tryggt de gånger när ändstationen är mitt säkraste gömställe.



Ingen glittrar som dig Stockholm,
Ingen har lockat mig som du
Du var sval när jag kom hit och du är svalare nu
Men jag har känt hur mina steg har fått en gata här att gå
I ditt regn fick jag den kraft jag skulle få

Jag har seglat på ett stormande hav
Och tro mig, jag har velat stävja vinden
Det är kyligt här I natt,
När Stockholm kysser mig på kinden

Alla visioner som har slutat här, all dröm som aldrig hänt
I ett myller utav vägskäl har man rest ett monument
För alla idioter som gick vilse I sin tro
För alla strebers utan ro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0